21 januari 2014

‘Boeren blíjven hier nodig’

Ruim twintig jaar was Rudi Terlouw hét gezicht van het Zuid-Hollands Landschap (ZHL) in de Krimpenerwaard. Eind vorig jaar nam hij afscheid, om te starten met zijn eigen bedrijf: Buite-gewoon Groenprojecten.

Het is nog wat wennen, maar het leven als zelfstandig ondernemer bevalt Rudi Terlouw (55) tot nog toe prima. Werkweken van 60 tot 70 uur, zoals hij die bij het ZHL maakte, behoren tot het verleden. Niet dat hij daar zoveel moeite had. “Ik zag het niet als werk. Voor mij was het meer een way of life.”
Als regiohoofd veenweiden had hij heel wat taken, variërend van het plannen van het beheer, het aansturen van de terreinbeheerders tot het beantwoorden van vragen van omwonenden of recreanten die gebruik maken van de natuurgebieden. Hij vertegenwoordigde het ZHL ook in tal van overleggen. “En ging het brandalarm af in één van onze panden, dan moest ik erop reageren.”

Zo begint een interview met Rudi Terlouw dat dinsdag 21 januari in Het Kontakt verscheen. Je kunt het hieronder downloaden.

‘Boeren blíjven hier nodig’ (Het Kontakt, 21 januari 2014)