4 juli 2013

Busje komt zo…

Als ergens een bushokje staat, komt er meestal ook een bus langs. Niet altijd. Het bushokje dat – tijdelijk – is weggehaald van de Kranepoort in Gouderak, staat te verpieteren op een opslagterrein van de gemeente bij de ijsclub in Ouderkerk aan den IJssel.

Het bushokje, ooit geplaatst na een lange politieke strijd waarin de PvdA vooropging, moest tijdelijk weg omdat aan de Kranepoort nieuwe woningen werden gebouwd. Die zijn alweer een tijdje klaar maar het bushokje is nog niet teruggeplaatst. Het college heeft wel beloofd dat dit gaat gebeuren, maar is nog in overleg met busmaatschappij Arriva over de precieze plek.

Het Gouderakse bushokje wacht op betere tijden.

Enkele weken geleden liet wethouder Theo Segers (ChristenUnie) in de commissie VROM weten dat aan een nieuwe locatie ‘wordt gewerkt’ en dat het overleg met Arriva ‘de volgende fase’ is. Wollige taal waar niemand veel wijzer van wordt.

Eén troost: het bushokje is niet verdwenen, maar staat wel triest te verpieteren – tot het moment dat gemeente en Arriva een besluit hebben genomen.
Hoe moeilijk kan iets zijn?