28 februari 2014

Commissie kritisch over plannen Burg. Neetstraat

De commissie VROM was donderdagavond kritisch over de woningbouwplannen aan de Burg. Neetstraat in Ouderkerk aan den IJssel. De voorgestelde appartementencomplexen op de locaties Koningin Wilhelminaschool en Geerestein zijn te hoog.

De locatie KW-school. De commissie was kritisch over de bouwmassa van het appartementencomplex.

De commissie stelde veel vragen over de hoogte (vier hoog, met kap) van het appartementengebouw aan de KW-zijde van de Burg. Neetstraat. Ook de galerijen aan de voorzijde van het gebouw deden de nodige wenkbrauwen fronsen. Ondanks de kritische vragen van de commissie zet wethouder Ria Boere (VVD) het plan toch door; zij kondigde aan met een raadsvoorstel te komen.

Visuele vernauwing van de Burg. Neetstraat.

Het plan voor de overkant van de straat, de locatie waar nu het leegstaande deel van Geerestein staat, wordt naar aanleiding van de kritiek van de commissieleden wél aangepast. Ook daar heeft Spring Architecten een appartementencomplex ingetekend. Samen met het complex op de KW-locatie leidt dat tot visueel grote vernauwing van de weg. Bovendien vond de commissie het gebouw erg dicht aan de weg staan.

Presentatie woningbouwplannen Burg. Neetstraat, 27 februari 2014