8 april 2013

Gedoe over nieuwbouwplannen Gouderak-Centrum

De gemeente Ouderkerk en Woningstichting Gouderak (WSG) liggen met elkaar in de clinch over de uitvoering van de nieuwbouw in het centrum van Gouderak. Het geschil draait om verenigingsgebouw Het Baken. De WSG heeft de grond waar Het Baken op staat, nodig om te beginnen met de nieuwbouw.

baken370

Ze kan daar echter pas mee beginnen als er een akkoord ligt met de kerkenraad over een nieuw verenigingsgebouw. Vanwege een ‘verschil van inzicht’ laat akkoord op zich wachten.
Het schrappen van de drie woningen die op de locatie moeten komen, is voor de gemeente geen optie. “Dat is niet conform de afspraken die we met elkaar hebben gemaakt”, liet wethouder Ria Boere donderdag weten. Boere wil graag met de WSG om tafel, om tot een oplossing te komen. Het onderlinge contact verloopt echter stroef. De twee partijen zijn momenteel niet on speaking terms. Iets wat Boere betreurt, “want er zijn nog heel wat zaken die we met elkaar moeten bespreken. Deze hele gang van zaken is niet goed voor de gemeente en zeker niet goed voor de kern Gouderak.” Ze sluit juridische stappen niet uit.

Bron: Het Kontakt, 8 april 2013

Verkoop-realisatieovereenkomst gemeente Ouderkerk en Woningstichting Gouderak

Lees ook:
Baken haakt af, minder woningen in Gouderak (19 februari 2013)