16 juni 2014

Havenfront is een aanwinst voor Ouderkerk

De werkzaamheden aan het Havenfront in Ouderkerk aan den IJssel zijn afgerond. De oever van de Hollandsche IJssel is drastisch opgeknapt met de aanleg van de nieuwe kademuren en de verschillende drijvende steigers. Daarnaast is het gebied opnieuw ingericht.

Om deze mijlpaal te vieren, vonden er zaterdag rondom het Havenfront diverse festiviteiten plaats.
Het festiviteitenprogramma werd rond elf uur geopend door wethouder Ria Boere. Een dag eerder had zij, in aanwezigheid van bestuurlijke genodigden een monument onthuld. Nu was het de beurt aan het publiek.

Shantykoor De IJsselmannen bracht de sfeer er direct goed in. Het was de gehele dag een drukte van belang aan de rivieroever. Bezoekers konden een kijkje nemen op het schip ‘De Zeldenrust’ of met een watertaxi een rondje varen over de Hollandsche IJssel om het Havenfront vanaf het water te bekijken.

De festiviteiten bij het Havenfront werden gecombineerd met de jaarlijkse braderie en de open dag van de brandweer. De dag werd afgesloten met een afwisselend muzikaal programma, met onder andere optredens van het Cantakoor Kinderkoor, The Voices of Bilthoven en Het Goois vrouwenkoor.

(Bron: Dichtbij.nl, 16 juni 2014)