18 januari 2014

‘Hek bij Gouderaksebrug gevaarlijk’

Voor onbekende automobilisten is de situatie op het Middelblok gevaarlijk. Wie vanuit Gouda over de brug komt, loopt het gevaar rechtdoor van de dijk af te rijden. Langs de dijk staat een klein hekje, maar dat neemt de gevaarlijke situatie niet weg.

Dat erkende ook wethouder Theo Segers donderdag in de commissie VROM. Als het aan hem ligt, verandert de situatie snel. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is namelijk onderdeel van de jarenlang voortslepende zaak tussen de gemeente Ouderkerk en ondernemer Arjan Pons.

In de commissie kwam Pons tweemaal ter sprake. De gemeente heeft zo ongeveer alle rechtszaken tegen de veefokker gewonnen. Momenteel is Ouderkerk bezig alle kosten op hem te verhalen. “De brieven zijn deze week de deur uit gegaan,” bracht burgemeester John de Prieëlle de commissie op de hoogte. Bovendien moet Pons de illegale op- en afrit van de dijk nog verwijderen. “Er is nog voor járen werk voor de afdeling handhaving”, grapte De Prieëlle over ook andere handhavingszaken in de gemeente die aan de orde kwamen.

(Bron: Het Kontakt, 21 januari 2014)

Lees ook:
‘Gemeente welkom om hek te plaatsen’ (Het Kontakt, 28 januari 2014)
Aansluiting op rondweg gevaarlijk (AD Gouda, 20 januari 2014)