Door Elly van der Klauw op 20 september 2013

PvdA wil leren van Molenwaard, gemeente zonder gemeentehuis

Woensdagavond 25 september is er een ledenvergadering van de PvdA Krimpenerwaard. Gastspreker is PvdA-raadslid Eric Spaans uit de fusiegemeente Molenwaard. Hij vertelt over zijn ervaringen met het revolutionaire principe van een gemeente zonder gemeentehuis.

Eric Spaans, PvdA-raadslid in Molenwaard

Ook Chris den Haak, secretaris van de afdeling Molenwaard van de PvdA, is daarbij aanwezig om te vertellen over de gevolgen van de herindeling voor de partijorganisatie.

Als PvdA Krimpenerwaard willen we graag leren van de ervaringen in Molenwaard (de oude gemeenten Graafstroom, Liesveld en Nieuw-Lekkerland). Wellicht kan dit model ook worden toegepast in de nieuwe gemeente Krimpenerwaard die per 1 januari 2015 van start gaat.
De vergadering zal verder in het teken staan van de vorming van die nieuwe gemeente, het programma voor de gemeenteraadsverkiezingen van 12 november 2014 en de samenstelling van de kandidatenlijst voor die verkiezingen.

Alle leden uit de gemeenten Bergambacht, Nederlek, Ouderkerk, Schoonhoven en Vlist zijn uitgenodigd voor de bijeenkomst in het Dorpshuis van Gouderak (kaartje). De avond begint om 20 uur. Wie geen vervoer heeft kan dat even laten weten aan iemand van het bestuur of van de fractie, dan word je opgehaald.

Meer weten over het model Molenwaard? Lees dan dit artikel uit VNG MagazineMolenwaard schaft gemeentehuis af

Elly van der Klauw

Elly van der Klauw is voorzitter van de PvdA-afdeling Krimpenerwaard waarvan de PvdA Ouderkerk onderdeel is.

Meer over Elly van der Klauw