20 augustus 2013

Vakbond: ‘Sluiting Geerestein is onnodig’

Het besluit van Zorgparners Midden-Holland om een aantal zorgcentra te sluiten, waaronder Geerestein in Ouderkerk aan den IJssel, is volgens Abvakabo FNV onnodig. De vakbond vindt dat de directie van Zorgpartners ten onrechte voorsorteert op bezuinigingsplannen van het kabinet die nog niet door het parlement zijn goedgekeurd.

Onbegrijpelijk, stelt Abvakabo FNV op haar website. De bond verwijt de directie dat ze bij het verschijnen van de eerste donkere wolken aan de horizon direct in de stress schiet. ‘Het is ongelofelijk dat ze de rekening doorschuift naar haar personeel en cliënten’, aldus Lilian Marijnissen, onderhandelaar bij Abvakabo FNV. Zij stelt dat haar bond niet zal meewerken aan deze afbraak van de zorg.

De gemeenteraad van Ouderkerk wordt woensdagavond 21 augustus in een extra, openbare bijeenkomst geïnformeerd over de plannen van Zorgpartners met Geerestein. Ter voorbereiding op de vergadering heeft het college deze notitie naar de raadsleden gestuurd.

PvdA bezorgd over sluiting zorgafdeling Geerestein (16 augustus 2013)